15. SEPTEMBER 2022

Gratis webinar: Sådan skruer I ned for kirkens energiforbrug

Den 3. oktober kan du få gode råd til, hvordan I går energikrisen i møde og høre, hvilke varmebesparende tiltag et provsti har haft succes med at indføre.

Energipriser Foto Folkekirken

Folkekirkens Grønne Omstilling afholder mandag den 3. oktober kl. 16.30 et fælles online informationsmøde med viden, gode råd og eksempler på, hvordan man skruer ned for kirkens energiforbrug. Foto: Folkekirken.dk

Af: Camilla Folsach Madsen

Vi skal alle have mere fokus på at spare på energien - også de danske kirker. Derfor inviterer Folkekirkens Grønne Omstilling til fælles online informationsmøde mandag den 3. oktober kl. 16.30 med viden, gode råd og eksempler på, hvordan man skruer ned for kirkens energiforbrug. Det er gratis at deltage og kræver blot, at du tilmelder dig her

På mødet medvirker varme-, energi- og klimakonsulent Poul Klenz Larsen, der her giver gode råd til at spare på energien i kirkens bygninger. Provst i Bogense Provsti, Keld Balmer Hansen, vil desuden fortælle om konkrete varmebesparende tiltag i provstiet.

- Vi ønsker at give nogle enkelte redskaber til, hvordan man går en energikrise i møde. Det svære er ikke at slukke for stikkontakten. Udfordringen er at finde ud af, hvornår den skal tændes igen, forklarer Jesper Rønn Kristiansen, projektleder Folkekirkens Grønne Omstilling og tilføjer, at der ikke er nogle lette løsninger, men følger man nogle gode og fornuftige råd, skal det nok lykkes at bringe energiforbruget ned.

Læs også: