16. JUNI 2022

Highlights fra Årsmødet 2022

Op mod 500 deltagerne mødte op til årsmøde i weekenden, der bød på workshops, paneldebat, delegeretmøde og sociale arrangementer.

Paneldebat Samtale Ved Bordene Kirkens Tilstedeværelse

Debat og samtale blev nøgleord til årsmødet 2022, og mange gik på talerstolen under delegeretmøde. Foto: Marie Gaarden

Af: Redaktionen

Der var god stemning, talelyst og opbakning til Landsforeningen på Årsmødet 2022.

Lørdag var 374 delegerede klar til delegeretmødet. Efter oplæg, kommentarer og debatter blev bestyrelsens beretning enstemmigt vedtaget inklusive tillægget ”Forslag til ændringer i den lokale økonomistyring” samt et forslag til resolution angående rollefordeling fra Distriktsforeningen for Midt- Vestsjælland.
Beretning samt de to forslag kan læses i fuld længde her

Årsregnskabet blev godkendt og forslaget til kontingent for 2023 blev vedtaget.

Formandens tale om håb
”Lad os ikke glemme håbet,” lød opfordringen i formandens kommentar til den folkekirkelige situation 2022. Den handlede blandt andet om kriser, om politisk lydhørhed og om psykisk arbejdsmiljø.
Læs mere om formandens tale her

Highlights fra årsmødet
Der var i år lagt op til et årsmøde med fokus på debat, dialog og samtale.
Blandet andet med en paneldebat om folkekirkens tilstedeværelse, hvor både fagfolk, politikere og repræsentanter fra forskellige dele af folkekirken deltog.
Paneldebatten kan du læse om her

På programmet var en række workshops. En af de mest populære handlede om grøn omstilling
Læs reportage fra workshoppen her

Fredag aften blev vinderen af årets Gabriel afsløret.
I år blev der også uddelt en særpris.
Se her, hvem der vandt den folkekirkelige filmpris Gabriel 2022

#Årsmøde 2022