21. MARTS 2022

Det sker til Folkekirkemødet og Himmelske Dage

Folkekirkemødet 2022 finder sted den 27. maj i Roskilde og foregår parallelt med Himmelske Dage. Og nu er programmet for både Folkekirkemødet og Himmelske Dage klar.

Folkekirkemøde Kvadrat

Af: Anja D. Christensen

Du kan se alle de aktiviteter, du kan deltage i under Himmelske Dage på himmelskedage.dk. Her finder du også information om fredagens Folkekirkemøde.

Debat og inspiration
Folkekirkemødet er et centralt forum for samtalen mellem alle dele af folkekirken om tidens væsentligste spørgsmål. Her sættes kirkepolitiske emner til debat, og der er masser af inspiration at hente for alle med interesse for folkekirken.

I år byder programmet for Folkekirkemødet på spændende oplæg om blandt andet

• Den næste generation – i kirken og i samfundet
  • Mennesker på kanten – diakoni i fremtiden
  • Folkekirken sm værdibærer – hvordan folkekirken kan bidrage til udviklingen af samfundet

Du kan læse mere om de enkelte opæg og foredragsholdere i programmet her PROGRAM

Mødet er åbent for alle, gratis at deltage i og du behøver ikke at melde dig til på forhånd.