12. JANUAR 2022

Arealkrav i kirken ophæves

Fra søndag den 16. januar er der ikke længere arealkrav for kirken.

COLOURBOX kirke.jpg

Arealkrav forsvinder, men krav om mundbind og coronapas forlænges. Foto: Colourbox

Af: Redaktionen

Arealkravet der siden 19. december har sat en begrænsning for, hvor mange, der kunne deltage i gudstjenester og kirkelige arrangementer, bliver ophævet. Sådan lyder meldingen efter et pressemøde d. 12. januar. Arealkravet bortfalder søndag d. 16. januar.

Mens der lempes på nogle restriktioner, er der andre, der forlænges til og med 31. januar 2022. Det gælder krav om coronapas og brug af mundbind/visir. Coronapassets gyldighed forkortes i øvrigt fra syv til fem måneder.

Coronapas og mundbind
Kravet om coronapas gælder fortsat, og både gudstjenester, kirkelige handlinger og menighedsaktiviteter er underlagt kravet, hvis der deltager flere end 100 personer indendørs og 1.000 personer udendørs.

Derudover skal alle stående og gående bære mundbind. Også krav om, at der skal skiltes med de gældende regler angående coronapas og brug af mundbind/visir gælder fortsat.

Vores vejledning opdateres
I takt med, at der kommer nye bekendtgørelser, opdateres Landsforeningens samlede coronavejledning.
Her kan du altid finde gældende retningslinjer og links til gældende bekendtgørelser.
Landsforeningens samlede coronavejledning finder du her

Du er også velkommen til at kontakte vores rådgivning.
Vores juridiske eksperter sidder klar ved telefonerne alle hverdage fra 10-15.30, fredag 10-13.
Ring til tlf.: 87 32 21 33 eller send en mail til: raadgivning@menighedsraad.dk

#covid-19