15. JUNI 2021

Tilmelding til årsmødet 6. - 8. august

Du skal være valgt som delegeret for at kunne tilmelde dig.

DSC01940.JPG

I år bliver årsmødet pga. corona-situationen kun for delegerede, men i modsætning til 2020 bliver det muligt for hele forsamlingen at mødes på Hotel Nyborg Strand.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Årsmøde 2021

Opdateret 14. juni 2021

Praktiske forhold afledt af coronarestriktioner på Hotel Nyborg Strand betyder, at vi ser os nødsaget til at indskrænke deltagerkredsen på vores årsmøde d. 6.-8. august 2021. Deltagere bliver dermed alene delegerede (som vælges i distriktsforeningerne) samt talere, forslagsstillere og bestyrelseskandidater. Vi får derfor ikke plads til årsmødedeltagere. Vi beklager ulejligheden og håber, at vi næste år traditionen tro kan afholde et årsmøde med gæster. Vi giver menighedsrådene besked direkte, hvis mødet åbnes for livestreaming.

På årsmødet 2021 bliver der mulighed for at deltage i forskellige workshops, høre foredrag og være med ved overrækkelsen af Gabrielprisen til årets vinderfilm.

På delegeretmødet om lørdagen skal der træffes beslutninger om en række politiske emner: folkekirkens arbejdsgiverorganisation, lægfolkets indflydelse på på folkekirkens fælles økonomi og folkekirkens tilstedeværelse i hele landet. Vigtige emner, der skal træffes beslutning om i fællesskab. Hertil kommer at der i år skal vælges en ny bestyrelse for den næste 4-årige periode.

Vi arbejder på, at der er som tidligere år er udstillinger med en lang række interessante stande, og vi fortsætter igen i år med Kompetencehjørnet, der præsenterer en række uddannelsesmuligheder for menighedsrådsmedlemmer og ansatte i folkekirken.

Alle dagene på årsmødet er der rig mulighed for netværk og socialt samvær med delegerede fra hele landet.

Du kan læse det fulde program i pdf-format i boksen til højre.
Vi forbeholder os ret til at ændre programmet.

Bestyrelsens beretning, årsregnskabet, indkomne forslag med mere kan læses her.
Den udleveres også på årsmødet i trykt eksemplar.

Krav til deltagelse: Opdateres løbende
De konkrete restriktioner som følge af corona kendes ikke pt., men fremsendes forud for mødet. I det omfang, restriktionerne gør det muligt, planlægger vi et årsmøde med workshops, oplæg, gudstjeneste og socialt samvær.

Fra 14. juni 2021 gælder følgende:

Coronapas: Deltagerne skal have gyldigt coronapas i forbindelse med spisning. Der kan være enten: 1) vaccineret, eller 2) test på max 72 timer/3) har været smittet, under mødet. Hotellet tjekker pt. også i forbindelse med spisningerne.
Krav om Coronapas kan være udfaset, når årsmødet finder sted.

Mundbind: Krav om mundbind er ophævet.

Betingelser for deltagelsen:
Afbud
Hvis du bliver forhindret i at deltage, skal du hurtigst muligt meddele det til Landsforeningens sekretariat. Som delegeret er det vigtigt at kontakte din lokale distriktsforening, så en stedfortræder kan indkaldes. Det fulde deltagergebyr skal betales. Der gives ingen refusion, og eventuelt reserveret værelse bliver faktureret. Dette gælder også, hvis du fx ikke kan honorere et evt. krav om coronapas.

Ved eventuel aflysning af arrangementet pga. corona (COVID-19)
Landsforeningen følger løbende myndighedernes udmeldinger vedr. forsamlingsmuligheder og corona (Covid-19). Forventningen ved åbning af tilmelding den 25. maj 2021 er, at årsmødet gennemføres som planlagt. Hvis Landsforeningen efterfølgende beslutter, at årsmødet ikke gennemføres som planlagt d. 6.-8. august 2021, skal deltagergebyret og evt. hotelovernatning ikke betales.

Fakturering
Fakturaen for deltagelsen sendes til den lokale distriktsforening.

Privatlivspolitik

#Årsmøde 2021