9. SEPTEMBER 2021

Temadag om folkekirken

Landsforeningen var en af arrangørerne, da en række medlemmer af Folketingets Kirkeudvalg sammen med forskellige kirkeaktører onsdag eftermiddag var samlet for at tale om diakoni og socialt arbejde.

Kirkeudvalg Møde

Udover folkevalgte fra Folketingets Kirkeudvalg var repræsentanter for biskopperne, Provsteforeningen, Landsforeningens bestyrelse, Præsteforeningen og en række folkekirkelige organisationer til stede ved temadagen. Foto: Torben Lauridsen.

Af: Alex Kjær

Arrangementet foregik i Apostelkirken på Vesterbro, som har et udbredt diakonalt og socialt arbejde.

Der var en række indlæg fra blandt andre biskop Henrik Stubkjær, provst Esben Thusgaard, stadsdirektør i Aarhus Kommune Niels Højberg, Helle Christiansen fra Kirkens Korshær og professor Peter Lodberg.

Overordnet handlede dagen om at belyse folkekirkens rolle i og dens bidrag til samfundet. De øvrige arrangører var biskopperne, Provsteforeningen, Præsteforeningen og de frie folkekirkelige organisationer (ungdomsorganisationer, diakonale organisationer med flere).

#Politik