14. SEPTEMBER 2021

Landsforeningen underviser

Landsforeningens kurser er tilbage for fuld kraft efter en lang periode med corona begrænsninger. I denne uge er 18 kursister samlet i Fredericia for at deltage i Folkekirkens Lederuddannelse for personaleledere.

Lederuddannelse 1

18 kursister er i denne uge samlet i Fredericia for at blive klogere på god ledelse. Foto: Vivi Rolskov Jensen.

Af: Alex Kjær

Folkekirkens Lederuddannelse for personaleledere er et samarbejde mellem Kordegneforeningen og Landsforeningen af Menighedsråd.

Uddannelsen er skræddersyet til personaleledere i folkekirken, og deltagerne får opdateret viden og konkrete redskaber i rollen som leder indenfor det folkekirkelige område. Undervisningen har fokus på tre områder: Folkekirken som organisation, personalejura i folkekirken og personaleledelse.

På undervisningsdagene får deltagerne et overblik over deres ledelsesopgaver og bliver klogere på sig selv som leder.

Skal du også på kursus? Se oversigten over Landsforeningens mange kurser.