8. JANUAR 2020

Obligatorisk uddannelse på plads

Folkekirkens Uddannelses- og Videnscenter har nu tilrettelagt en uddannelse for kirke- og kulturmedarbejdere.

Kompetence2.jpg (1)

Det nye cirkulære om obligatorisk uddannelse for kirkefunktionærer har betydet, at der allerede fra uge 9 sættes det første uddannelsesforløb i gang i den nye uddannelse for kirke-og kulturmedarbejdere. Foto: Colourbox

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Det er sket efter indførelsen af det nye cirkulære om obligatorisk uddannelseskrav for kirkefunktionærer.

Uddannelsesforløbet indeholder 3 ugers kristendomsfaglighed og 2 ugers kirkefaglighed. Første forløb sættes i gang i uge 9/2020.
Læs mere på FUV’s hjemmeside.

Kirke- og kulturmedarbejdere skal desuden, ligesom kordegne, kirketjenere og gravere, deltage i kurset "Samarbejde, kommunikation og faglig etik". Læs om det her.

#Uddannelse