20. AUGUST 2020

Kom med

- når vi inviterer menighedsråd og medarbejdere til inspirationsaften om uddannelse i folkekirken.

Egen-annonce1.jpg

Vær med til at sætte efteruddannelse og kompetenceudvikling i folkekirken på dagsordenen. Illustration: Bob Katzenelson.

Af: Anja Christensen

Vi skal lære så længe vi lever -og det kræver ikke mindst, at vi får mulighed for det. I folkekirken er der heldigvis en lang række muligheder for uddannelse, efteruddannelse og kompetenceløft.

En aften i uddannelsens tegn
I folkekirken er der ikke en stærk kultur om kompetenceudvikling. Men uddannelse er vigtigt! Også i folkekirken. Derfor inviterer vi menighedsråd og medarbejdere til inspirationsaften, hvor vi sammen sætter fokus på kompetenceudvikling og uddannelse i folkekirken.

Aftenen byder på mange emner, og vi kommer blandt andet ind på:

• Hvorfor uddannelse af folkekirkens medarbejdere er så vigtigt
  • Koblingen mellem visionerne for kirken og medarbejdernes behov for uddannelse
  • Inspiration og eksempler på MUS-samtaler
  • Hvordan uddannelse kan skabe positiv udvikling for både medarbejdere, menighedsråd og kirken.

Inspireret af erfaring
Vi tager på en inspirationsrejse, hvor vi sammen bliver inspireret af gode erfaringer fra menighedsråd og medarbejdere, der har arbejdet målrettet med MUS, uddannelse og visioner. Du får redskaber til at arbejde videre med emnerne og inspiration til, hvordan du kan gribe det an i din kirke.

Kom godt fra start med uddannelse og tilskud
På mødet kan du også blive klogere på uddannelsesmuligheder og tilskudsregler. Folkekirkens uddannelsessteder vil informere og rådgive om de mange uddannelsestilbud, der findes og sætte dig ind i tilskudsmuligheder. På den måde kommer du godt fra start med både uddannelse og tilskud.

Tilmeld dig
Arrangementet foregår fra klokken 17.00-20.00, og der vil på mødet være en let forplejning.

Deltagelse i inspirationsaftenen er gratis, og tilmelding sker efter ”først til mølle ”-princippet via Landsforeningens hjemmeside. Vi afholder inspirationsaften rundt i hele landet, så find det sted, der passer dig bedst og tilmeld dig her. Tilmeldingsfristen er 14 dage før afholdelse.

Målgruppe
Inspirationsaftenen er for menighedsrådsmedlemmer og medarbejdere ved både kirker og kirkegårde.

Oplægsholdere
Udviklingskonsulent fra Landsforeningen af Menighedsråd samt repræsentant fra et uddannelsessted.

Inspirationsaftenen udbydes som led i projektet ”Kompetenceudvikling i Folkekirken” finansieret af Fonden til udvikling af statens arbejdspladser – FUSA.