20. MAJ 2020

Jubilæumsbog er udkommet

Bogen har titlen: Rådene, der forandrede folkekirken – og deres forening gennem 100 år og er på vej ud i postkasserne sammen med Menighedsrådenes Blad, nr. 04 2020.

Jubilæumsbog 4 ny.jpg

Rådene, der forandrede folkekirken - og deres forening gennem 100 år udgives i anledning af, at det i år er 100 år siden, Landsforeningen af Menighedsråd blev stiftet.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

Bogen udkommer i anledning af Landsforeningens 100 års-jubilæum i år og er skrevet af Inge Lise Pedersen. Hun er tidligere formand for Landsforeningen og har været aktiv i talrige folkekirkelige sammenhænge gennem de seneste 36 år.

Det er forlaget Eksistensen, der har udgivet Rådene, der forandrede folkekirken – og deres forening gennem 100 år. Bogen er på 128 sider og illustreret med tegninger og fotos.

- Vi er meget glade for, at Inge Lise Pedersen påtog sig vores opfordring til - med hendes store indsigt og viden - at skrive Landsforeningens og folkekirkens fælles historie på papir. Vi har givet Inge Lise Pedersen frie hænder til at skrive og har kun været inde over nogle af de praktiske forhold vedrørende bogen. Jeg har med stor interesse og fornøjelse læst bogen, der giver et personligt og kritisk blik på de menighedsråd, der forandrede folkekirken og håber på hele bestyrelsens vegne, at vore medlemmer og bladets øvrige abonnenter vil have glæde af den, siger Søren Abildgaard, Landsforeningens formand.

Som supplement til jubilæumsbogen er der lavet lister over en række af de personer, der har spillet en rolle i Landsforeningens historie. Det drejer sig om bestyrelsesmedlemmer, formænd, forretningsførere og sekretariatschefer samt redaktører.

Find listerne her.

Læs også interviewet med Inge Lise Pedersen i Menighedsrådenes Blad 04 2020.

#100 års jubilæum