24. JUNI 2020

Inspiration til alle menighedsråd

Download inspirationskataloget og få masser af inspiration til at arbejde med menighedsrådsvalget 2020.

inpirationskatalog forside.PNG (1)

Inspirationskataloget er nu klar. Foto: Henrik Petit

Hent inspirationskatalog

For at hjælpe menighedsrådene med at bruge kampagnen og gøre opmærksom på valget, har vi udarbejdet et inspirationskatalog med forslag til, hvad du og resten af menighedsrådet kan give jer i kast med. Og det katalog ligger klar nu.

I forbindelse med menighedsrådsvalget har vi i Landsforeningen sammen med Kirkeministeriet og stifterne i Danmark skabt valgkampagnen Brug din stemme.

Hele kampagnen sigter mod at få så mange som muligt til at møde op og stemme til valgforsamlingen den 15. september.

Kampagnen dækker over en række aktiviteter og indsatser og foregår både på Facebook, i pressen og gerne ude hos jer i menighedsrådene. Kronen på kampagnen er en sang skrevet til valget.

I kataloget finder du en fortælling om kampagnen, forslag til events med valgsangen, opslag til sociale medier, gode råd til presseindsatser og hjælp til kampagneplanlægning.

Valgportalen bugner af materiale du kan bruge i forbindelse med valget. Her finder du alt fra valghåndbøger til specielt designede valgkrus, postkort, plakater, roll ups og andet materiale.

Finalen på kampagnen er en video med en koropsætning af sangen skrevet til valget. Den endelige video med valgsangen er klar i løbet af august. Allerede nu kan du få en forsmag på vores hjemmeside, hvor der ligger en smagsprøve fra optagelserne. Se det her.

Vil du synge med, så kan du hente sangteksten her.

Vi håber I alle bliver glade for kataloget, filmen og det øvrige materiale og ønsker jer rigtig god fornøjelse.

Har du brug for hjælp?
Som altid er du meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Du kan få fat i vores valgkonsulent på lt@menighedsraad.dk

Du kan også finde en masse forskellige info på vores valgside LINK, og som noget nyt kan du tage valgkurser på godtfrastart.
Materiale kan du hente på Valgportalen.