26. MARTS 2020

Coronavejledninger nu samlet i et dokument

Det kan være udfordrende og tidskrævende at skulle finde rundt i de vejledninger og anbefalinger om corona/Covid-19, der er udarbejdet af kirkeministeriet, biskopperne og os selv. Derfor har vi nu samlet det i én vejledning.

Corona - aflyst gudstjeneste skilt nær.JPG

Aflyste gudstjenester, kirkelige handlinger med kun få pårørende og særlige regler for medarbejdere, der møder på arbejde. De mange nye vejledninger og retningslinjer, der er kommet fra ministerium og biskopper kan nu læses i ét samlet dokument.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

27. marts 2020 kl.17.35: Bemærk: Vejledningen er opdateret i forhold til den netop indgåede trepartsaftale.

- I den situation, vi befinder os i, mener vi det er vigtigt, at medlemmerne ikke skal bruge tid på at lede i forskellige vejledninger og retningslinjer, men at de har mulighed for at finde det hele i et samlet dokument, siger Landsforeningens formand Søren Abildgaard.

Dokumentet er tilgængelig på Landsforeningens tema om Corona, og det opdateres løbende. Du kan finde dokumentet her.

- I vores opsamling kan man både finde svar på, hvilke regler og retningslinjer, man skal overholde, og hvordan man fortolker dem, der, hvor der kan være tvivl. Det har høj prioritet for os som menighedsrådenes organisation at kunne give svar og retning vedrørende de mange beslutninger, menighedsrådene skal træffe, siger Søren Abildgaard.

#coronavirus