27. JUNI 2019

Tillykke og velkommen til den nye kirkeminister

Landsforeningen glæder sig til samarbejdet med Joy Mogensen og takker Mette Bock for et godt samarbejde.

Foto minister NY.jpg

Søren Abildgaard lykønskede Joy Mogensen med kirkeministerposten, da hun tiltrådte torsdag eftermiddag.

Af: Charlotte Tybjerg Sørensen

I dag blev den nye regering præsenteret. Joy Mogensen bliver ny kirkeminister. Hun er 38 år og har siden 2011 været en meget populær borgmester i Roskilde, hvor hun blandt andet er kendt for sit engagement i civilsamfundet.

- Først og fremmest vil jeg gerne sige et stort tillykke til Joy Mogensen med udnævnelsen til kirkeminister. Vi glæder os til at samarbejde med hende om de mange opgaver, der optager landets menighedsråd, siger formand for Landsforeningen Søren Abildgaard.

Landsforeningen ser frem til at mødes med den nyudnævnte kirkeminister i nær fremtid.

- Vi har jo en række synspunkter og holdninger, som vi gerne vil præsentere for hende, blandt andet vores ønske om gradvis demokratisering, behovet for justeringer af økonomiloven samt overtagelse af forhandlingsretten, siger Landsforeningens formand Søren Abildgaard.

Samtidig vil Landsforeningen sige tak til den afgående kirkeminister Mette Bock for et godt og tillidsfuldt samarbejde gennem de seneste 2 år og 7 måneder.

- Mette Bock har altid været parat til at møde os, når vi inviterede hende, og vi har sat stor pris på hendes stærke interesse for en demokratisk folkekirke, siger Søren Abildgaard.

#Kirkeminister