Kompetencehjørne og ny uddannelsespolitik

Landsforeningen lancerede sin nye politik om uddannelse ved årsmødet 2019, hvor der som noget nyt var et Kompetencehjørne fyldt med viden og tilbud om uddannelse og kompetenceløft.

Årsmøde 2019 Inge åbner stand.jpg

Inge Kjær Andersen klippede den blå snor over og åbnede Kompetencehjørnet, samtidig med af Landsforeningens uddannelsespolitik blev offentliggjort. Foto: Jonas Ahlstrøm.

Sæt kompetenceudvikling og efteruddannelse på dagsordenen

Inge Kjær Andersen, næstformand i Landsforeningen af Menighedsråd, klippede fredag 10. maj klokken 15.45 den blå snor over og erklærede kompetencehjørnet for åben. Herefter strømmede det ind med menighedsrådsmedlemmer, som blandt andet kunne møde en lang række aktører, der tilbyder uddannelse med relevans for folkekirken.

Der var også forskellige oplæg, hvor blandt andre Anni Nauntofte fra Gartnerskolen Sandmose gav eksempler på kompetenceudvikling af medarbejdere.

Inspireret af de mange stande
En af de mange besøgende i Kompetencehjørnet var Else Marie Fisker fra Beder Menighedsråd, som har meget med de ansatte på kirkegårdene at gøre. Hun oplever, at Beder allerede har stor fokus på uddannelse af medarbejderne, men hun blev alligevel inspireret af de mange stande, man kunne møde til arrangementet.

Kompetencehjørnet var samtidig anledning til at offentliggøre Landsforeningens nye politik om uddannelse, som du kan læse i boksen øverst til højre.

Læs mere om årsmødet