1. NOVEMBER 2016

Valg i foreningen

Ved distriktsforeningernes midtvejsmøde er der blandt andet fokus på rekruttering til de nye bestyrelser

csm_bestyrelser_foto_colourboks_ee60fcf62c.jpg

I foråret er der valg til bestyrelserne i Landsforeningen og distriktsforeningerne. Foto: Colourbox

Af: Alex Kjær

12. november er der midtvejsmøde for distriktsforeningerne, hvor et af punkterne er, hvordan man bedst tiltrækker kandidater til distriktsforeningernes og Landsforeningens nye bestyrelser. Bestyrelserne vælges i foråret 2017.

Carsten Bøgh Pedersen, næstformand for Landsforeningen, siger:

- Jeg vil gerne opfordre til, at bestyrelsesvalget for distriktsforeningerne kommer på dagsordenen i de lokale menighedsråd. På den måde sikrer vi, at så mange menighedsrådsmedlemmer som muligt får mulighed for til at kunne tage aktiv del i bestyrelsesvalget til deres lokale distriktsforening.

På midtvejsmødet vil Landsforeningen komme med gode råd til deltagerne om at rekruttere til distriktsforeningerne.

- Samlet set gælder det om, at solidariteten mellem menighedsrådene i folkekirken fastholdes og styrkes gennem en forsat høj organisationsprocent i Landsforeningen, som er funderet på landets distriktsforeninger, siger Carsten Bøgh Pedersen

Landsforeningen af Menighedsråd består af 44 distriktsforeninger, som er sammenslutninger af menighedsråd inden for et større eller mindre geografisk område. Tilsammen giver de mulighed for, at alle sogne repræsenteres i foreningen.