29. NOVEMBER 2016

Godt fra start og helt i mål

Den fulde version af undervisningsmaterialet "Godt fra start" er nu klar til at modtage besøg.

godtfrastart_05.jpg

Undervisningsportalen "Godt fra start" har åbnet op for alle moduler. Foto: Lars Aarø

Af: Alex Kjær

Nyvalgte menighedsrådsmedlemmer har et stykke tid kunnet klikke ind på adressen www.godtfrastart.dk for at lære om det spændende rådsarbejde. Hidtil har kun de første to moduler været tilgængelige, men nu er der åbnet op for alle aspekter af arbejdet i et menighedsråd.

Forinden har været et forløb, som blandt andet indeholdt en test af læringsportalen, hvor syv nyvalgte medlemmer mødte op hos Landsforeningen af Menighedsråd for at afprøve materialet.

Der var både roser og torne under testen, men roserne var i overtal, og en af de flotteste faldt sidst under forløbet, hvor der var samlet evaluering:

- Det er et godt skelet med al den nødvendige viden for at kunne fungere som et effektivt menighedsråd. Der er skåret ind til benet, og det kan jeg godt lide. Jeg sammenligner det med et juletræ uden pynt. Der er alt det nødvendige, og pynten kan man komme på senere.

En anden af deltagerne i testen pegede på, at undervisningen også kan fungere som opslagsværk, hvis man senere kommer i tvivl om et specifikt emne eller område. Det var flere deltagere enige i, og generelt var der rosende ord til strukturen og overskueligheden i undervisningsmaterialet.

Den samlede konklusion på testen var, at ingen af deltagerne gik i stå eller stødte på uforståelige ord eller udtryk. Det er gode tegn, når landets øvrige nyvalgte nu skal i gang med at tilegne sig viden om det spændende menighedsrådsarbejde.