Som kirkelige arbejdsgivere har menighedsrådene et meget bredt ansvarsområde, og der er mange krav især til kontaktpersonerne. Derfor har Landsforeningen i samarbejde med en række sogne udviklet en model, hvor kontaktpersonerne får tilknyttet en fast personalekonsulent.

Støtte til hverdagens ledelsesopgaver
Personalekonsulenten støtter kontaktpersonerne i deres opgaver som daglige ledere. Det kan fx være støtte til udformning af ansættelsesbeviser og stillingsopslag, hjælp til arbejdsplanlægning, vejledning i god ledelsesadfærd og håndtering af konfliktsituationer.

Konsulenten kender sognets forhold og den kirkelige arbejdsplads til bunds og kan støtte arbejdet med at sikre en arbejdsplads, hvor forholdene er i orden, og hvor medarbejderne trives.

Interesseret?
Vil du høre mere om personalekonsulentordningen, så kontakt os på vjr@menighedsraad.dk eller på telefon 87 32 21 33.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

* krævede felter