Ledelse

Få inspiration til arbejdet med visioner, budgetter og alle de andre aspekter af ledelsesarbejdet i menighedsrådet

Ledelse
COLOURBOX48290473

Sådan kan I drøfte jeres ledelsespraksis

Er der en sammenhæng mellem det, I som menighedsråd mener er vigtigt - og den måde I rent faktisk er arbejdsgivere på? Til at hjælpe jer med den snak har vi udarbejdet et redskab, der sikrer en konstruktiv dialog om jeres ledelsespraksis.

godt fra start.png

Godt fra start

Syv nye og næsten nye menighedsrådsmedlemmer testede undervisningsportalen til nyvalgte menighedsrådsmedlemmer

BudgetProces_3.jpg

Budgetprocessen

Det koster penge at drive kirke, og det koster lidt energi at få styr på, hvornår budgetterne skal laves. Bliv klogere i vores guide til, hvem der gør hvad – og hvornår de gør det, så pengene kommer i hus.

Page-2-Image-7.jpg

Når kirken er en succes

Hvad vil det sige at være et velfungerende menighedsråd? Det har de gjort sig tanker om i Hinnerup

Loen00.jpg

Guide til lønforhandling

Mange medarbejdere søger om lønstigning i efteråret. Her får du et hurtigt overblik over forløbet i den årlige lønforhandling

Opfoelging.jpg

Guide: Visioner

Få fælles retning i arbejdet med liv og vækst med fem enkle trin.

33831849214_5603775ffb_k.jpg

Frihed

Den danske folkekirke nyder som en af de få majoritetskirker blandt de lutherske kirker et specielt privilegium, skriver Søren Abildgaard, der deltog i den officielle Luther-fejring i Namibia.

RammeSamarb.jpg

Guide: Arbejdet i provstiudvalg

Arbejdet i provstiudvalg - hvad går det egentlig ud på? Det får du et indblik i her.

COLOURBOX4875825.jpg

Nyt dialogværktøj skal styrke samarbejde

Hvordan taler man sig frem til et godt samarbejde på arbejdspladsen? En ny guide til samtaler mellem medarbejdere og ledelse viser vej.

Indkoebet1.jpg (1)

Guide til indkøb i folkekirken

Undersøg markedet og gå i forhandlinger, før I køber ind til kirken

samspil 4 (002).jpg

Sæt gang i det lokale samarbejde

Ønsker menighedsrådet mere samarbejde med andre i lokalsamfundet, fx lokalråd, borgerforening eller idrætsforeningerne? Her er tre trin, der får jer godt i gang.

PersonalePolitik01.jpg

Kom godt i gang med personalepolitikken

Det er vigtigt at få sat ord på arbejdspladsens værdier, holdninger, politikker og kultur inden for forskellige områder. Her er fire trin til at starte processen.

ErfaGruppe000-final.jpg

Guide: Kom godt i gang med erfagrupper

Vil I skabe fællesskab blandt menighedsrådsmedlemmer? Vil I give inspiration og erfaringsudveksling lokalt? Samles om faglige input til rådsarbejdet? Gøre det lettere og måske endda sjovere at være menighedsrådsmedlem? Så følg vores guide.

2_ny.jpg

Årsskifte og regnskabsafslutning

Om kort tid banker det nye år på døren, og årsskiftet er også en markør for, at regnskabsåret 2019 slutter, og et nyt regnskabsår 2020 begynder. I den sammenhæng har kasserer og regnskabsfører nogle vigtige opgaver at varetage og deadlines at tage hensyn til.