Hjælp til at sætte gang i samarbejde om ansatte

I har som lokale arbejdsgivere mulighed for at gå sammen om at have ansatte.

kirketjener33.jpg

Ring til rådgivningen på
tlf: 8732 2133.
Eller send en email til raadgivning@menighedsraad.dk

Med samarbejde kan I imødekomme udfordringer ved at være små enheder og samle kræfterne om opgaver. Måske kan I også skabe større stillinger til de ansatte, hvilket vil gøre dem mere attraktive. Hos Landsforeningens Arbejdsgiver og Rådgivning får I en solid erfaring, som I kan læne jer opad, når I vil etablere samarbejde om ansatte. I kan derfor altid henvende jer. Sammen sikrer vi os, at I håndterer samarbejdet således, at I får det bedst mulige fundament.

Skriv eller ring for indledende afklaring af sagen

Alle hverdage er Landsforeningens Arbejdsgiver og Rådgivning klar til at hjælpe, hvis I har spørgsmål vedr. et samarbejde mellem menighedsråd. Vi hjælper jer med alle de formelle forhold omkring et samarbejde. I kan altid ringe, så hjælper vi jer med at afklare, hvor I er i processen.

Hvad får I hjælp til?

Vi hjælper jer med forløbet omkring samarbejdet:

• Afklare hvad I vil samarbejde om
  • Drøfte forskellige modeller for samarbejdet
  • Drøfte hvilke ting I skal være opmærksomme på i forhold til processen
  • Udarbejde vedtægt vedr. samarbejdet
  • Afklare hvilke forandringer og muligheder samarbejdet giver for jeres ansatte
  • Holde møder og udarbejde breve til de ansatte, hvis deres ansættelsesvilkår skal ændres
  • Mod betaling kan I få en udviklingskonsulent til at støtte jer gennem et procesforløb om samarbejde.