Baggrund
Som bindeled mellem menighedsråd og personale er kontaktpersonen den daglige leder for kirkens og kirkegårdens personale. Det kan være en udfordrende rolle, idet man reelt skal varetage arbejdsgiverrollen. Med dette introduktionskursus bliver du klædt på til at varetage kontaktpersonens opgaver.

Formål
Kurset giver et overblik over de vigtigste emner/opgaver, som du beskæftiger dig med som kontaktperson.

Kurset vil være optakt til at etablere netværk for de kontaktpersoner, der måtte have interesse heri, og du vil høre om, hvordan Landsforeningen vil bidrage med ny viden om personaleforhold i folkekirken.

Målgruppe
Nyvalgte kontaktpersoner.

Indhold
Med udgangspunkt i hovedemnerne:

  • ansættelsesforholdets etablering
  • forhold under ansættelsen
  • ansættelsesforholdets ophør

giver vi dig viden om en række væsentlige emner, som du har brug for, når du skal håndtere de daglige opgaver som kontaktperson.

Form
Oplæg fra underviser med mulighed for at stille spørgsmål undervejs.

Underviser på kurset er juridiske konsulenter Tina Louring og Mette Bjerring Misser.

Tilmelding
Hvis du ønsker at deltage i kurset skal du sende en mail til kursus@menighedsraad.dk

Udbyder
Helsingør Stift Sydøst & distriktsforeningen for Vejle Provstier

Info

Tid og sted:

23. februar 2021 kl. 18:00 - 21:00


Virtuelt

Pris

Det er gratis at deltage i kurset.


Yderligere info

Hvordan deltager jeg
Online kurset afholdes i Zoom. For at kunne deltage skal du have adgang til en PC med kamera og mikrofon. På kursusdagen modtager du et link til kurset, det er nødvendigt, at du sætter tid af til at logge på kurset i god tid før kurset


Tilmeld dig nyhedsbrevet

* krævede felter