Den Digitale Arbejdsplads (DAP) er helt central for menighedsrådets kommunikation. DAP rummer mange funktioner, som kan understøtte god kommunikationspraksis i menighedsrådet. I samarbejde med Kirkeministeriet udbyder Landsforeningen af Menighedsråd dette kursus i brugen af DAP.

Formål
Formålet med kurset er at få inspiration til hvordan, I kan udnytte de mange muligheder, DAP giver i det daglige menighedsrådsarbejde.

Målgruppe
Kurset er tilrettelagt med særligt henblik på dem, der er nye i menighedsrådet, og dem, der ikke tidligere har anvendt DAP, men alle er velkomne.

På kurset gennemgås bl.a.:

  • hvordan I finder oplysninger og nyheder fra Landsforeningen, stiftet, og Kirkeministeriet.
  • hvordan I bruger menighedsrådets postkasse.
  • hvordan I kan arkivere indgående og udgående post i menighedsrådets arkiv.
  • hvilke håndbøger der er, og hvad kan de bruges til.
  • hvad I har liggende i dataarkivet vedrørende løn og regnskab m.m.
  • hvordan I kan tegne abonnementer på nyheder og artikler om forskellige emner, eksempelvis om løn til kontaktpersonen eller om regnskab til kassereren og andre, som følger med i økonomien.

Kurset vil også tage udgangspunkt i og beskrive arbejdsgange der understøtter overholdelse af den nye persondataforordning (GDPR) og de nye arkiveringsbestemmelser for menighedsråd.

Form
Kurset gennemføres på baggrund af PowerPoint-præsentation, og der er mulighed for at stille opklarende spørgsmål undervejs. På kurset udleveres materialer, som I kan bruge, når I benytter DAP.

Tilmelding
Anette Kaas a-kaas@mail.dk / 5695 4117

Tilmeldingsfrist: onsdag den 13. marts 2019.

Udbyder
Distriktsforeningen på Bornholm

Info

Tid og sted:

26. marts 2019 kl. 19:00 - 22:30


Præstegårdsladen

Pistolstræde 12
3700 Rønne

Pris

50,- kr. til forplejning, som skal indbetales på Distriktsforeningens konto.


Yderligere info

Klik her og få en printervenlig version af kursusbeskrivelsen.