MUS-samtale

27. oktober 2022 Kl. 18:00 - 21:30

Sognegården, Hovedgaden 72
4140 Borup

Det koster 150 kr. at deltage i kurset.

Yderligere info

Spisning: kl. 18.00-18.30
Undervisning: kl. 18.30-21.00

Baggrund
Som menighedsråd har I ansvar for, at kirken som arbejdsplads udvikles og medarbejdere løbende anvender og tilegner sig de rette faglige, sociale eller personlige kompetencer. Medarbejdere med de rette færdigheder og kompetencer er afgørende for at kunne imødekomme kravene på arbejdspladsen og bidrager til at kirken er en attraktiv arbejdsplads.

Formål
Den årlige medarbejderudviklingssamtaler (MUS) er et værktøj til at afklare medarbejderens mulighed for kompetenceudvikling og trivsel på arbejdspladsen. Samtalen skal bl.a. bidrage til endnu større arbejdstilfredshed og skabe sammenhæng mellem menighedsrådets visioner, målsætninger og opgaver samt medarbejdernes kompetencer og ressourcer. Formålet er derfor en struktureret samtale om arbejdspladsens og medarbejderens fælles udvikling. Den tager udgangspunkt i medarbejderens nuværende opgaver, men skal også handle om de opgaver, der skal løses i fremtiden for netop at understøtte menighedsrådets prioriteringer.

Målgruppe
Da MUS-samtalerne foregår mellem den enkelte medarbejder og dennes daglige leder (kontaktperson) er dette kursus henvendt til den af menighedsrådets valgte kontaktperson.

Indhold
På kurset bliver du klædt på til at arbejde med arbejdspladsens og medarbejdernes fælles udvikling. Du får også et udvalg af konkret MUS-skemaer og vi svarer bl.a. på;
- Hvordan forberedelser jeg mig til en MUS-samtale?
- Hvad er formålet med MUSsamtalen?
- Hvordan sørger jeg for at samtalen bliver god og givende?
- Hvordan udarbejder jeg en udviklingsplan?
- Hvordan følger jeg op?
- Hvilke redskaber kan jeg bruge til at understøtte medarbejderens fremtidige udvikling og engagement?

Form
Oplæg fra Lisa Junge, udviklingskonsulent fra Landsforeningen, drøftelse i grupper og individuel refleksion

Else-Marie Høgstrup, post@hoegstrup.com / 2084 2239

Frist:19. oktober 2022, efter denne dato er tilmelding bindende.

Udbyder
Distriktsforeningen af menighedsråd i Greve-Solrød, Køge, Lejre og Roskilde provstier