Webinar om menighedsrådsvalg - valgforsamling

Tid og sted

29. august 2022 Kl. 16:30 - 17:30

Virtuelt

Det er gratis at deltage i webinaret.

Yderligere info

Skal I afholde menighedsrådsvalg i år? Så kan du tilmelde dig vores webinar om valg og blive klædt på til at håndtere menighedsrådsvalget i 2022.

Som valgbestyrelsen har I ansvar for at afholde orienteringsmøde og valgforsamling efter reglerne. Demokratiske principper om dialog, gennemsigtighed og afstemninger stiller krav til jer som valgbestyrelser, der skal sørge for, at gennemføre valghandlingen efter fastlagte regler og procedurer.

Formål
Deltagerne får viden om de gældende regler og frister for afholdelse af orienteringsmøde og valgforsamling, så de bliver i stand til at afholde menighedsrådsvalg i 2022.

Målgruppe
Kurset er for valgbestyrelser, menighedsrådsmedlemmer eller ansatte, der skal afholde menighedsrådsvalg i 2022.

Webinar 3: 29. august

På webinaret sætter vi blandt andet fokus på:

• Afholdelse af valgforsamling
  • Konstituering af det nye menighedsråd

Underviser
Juridisk konsulent Mette Bjerring Misser fra Landsforeningen af Menighedsråd

Se højre kolonne.

Tilmeldingsfrist: En uge før kursets start

Deltagerantallet er min. 10, hvis lavere antal aflyses webinaret.

Praktiske oplysninger
Link samt materiale til webinaret sendes tre dage før.

Udbyder
Landsforeningen af Menighedsråd