1. SEPTEMBER 2021

Nyt personaleudvalg på plads – og i gang

På Landsforeningens årsmøde i august var der valg til bestyrelsen. Inge Kjær Andersen blev genvalgt til bestyrelsen og er ligeledes blevet genvalgt som næstformand i bestyrelsen og formand for personaleudvalget.

Inge Kjær Andersen Årsmøde 2021

Inge Kjær Andersen holder oplæg under delegeretmødet. Foto: Henrik Petit

Af: Anja Christensen

I weekenden er bestyrelsesudvalgene blevet nedsat. Udover Inge Kjær Andersen består personaleudvalget af Ulla Thorbjørn Hansen, Susanne Møller og Doris Krarup Mogensen. Og der er masser at tage fat på for udvalget i den kommende tid.

- Det nye personaleudvalg kan se frem mod at arbejde videre med arbejdet for at få forhandlingsretten i forhold til overenskomster for kirkefunktionærerne placeret hos Landsforeningen, fortæller formand Inge Kjær Andersen.

På årsmødet præsenterede hun de konkrete planer i arbejdet for at blive arbejdsgiverorganisation, der handler om at få delegation fra Skatteministeriet og oprettelsen af et lønningsnævn. Der var på årsmødet stor opbakning til det videre arbejde med forhandlingsretten.

- Vi er naturligvis glade for den store opbakning på delegeretmødet, så vi kan fortsætte arbejdet for at få forhandlingsretten. Jeg har også hørt positive tilbagemeldinger fra flere politiske partier, så vi kører på, fortæller Inge Kjær Andersen, der allerede sammen med personaleudvalget er i gang med arbejdet.

- Der er mange spørgsmål og nogle steder bekymringer. Dialogen og en åben tilgang er derfor en vigtig del af vores arbejde med at få forhandlingsretten såvel i bestyrelsen som i udvalget, og vi skal være tæt på medlemmerne og i dialog med både støtter og kritikere i hele processen.

Et af tiltagene for dialog er Åben Telefon, hvor Landsforeningens medlemmer kan ringe direkte til et medlem af personaleudvalget og få en snak, stille spørgsmål og komme med ideer. Åben telefon starter op i oktober og bliver annonceret på vores hjemmeside og i Menighedsrådenes Blad.

Se mere her
Her kan du se en video, der blev vist som del af bestyrelses oplæg på årsmødet, hvor bl.a. Marianne Jelved forholder sig til om og i givet fald hvorfor, det vil være en fordel at give Landsforeningen forhandlingsretten Se video

Her kan du finde oplægget fra årsmødet.

#forhandlingsret #Personaleudvalg