3. FEBRUAR 2022

Mest for kontaktpersoner

Har du modtaget håndbogen Kontaktperson – Din bog? Ellers kan du finde den her.

Kontaktperson Klip

Er du kontaktperson kan du finde en masse relevant information under "Arbejdsgiver" her på hjemmesiden. Her er info om alt fra overenskomstforhandlinger til feriedage.

Af: Anja D. Christensen

Du finder bogen online her: Kontaktperson - Din bog

Som kontaktperson spiller du en vigtig rolle i menighedsrådets funktion som arbejdsgiver for medarbejdere i kirken og på kirkegården. Ansvarsområderne er mange, og det samme er regler og paragraffer, du skal finde rundt i.

Derfor har vi i Landsforeningen en række steder, hvor du kan finde information og hjælp. Her på hjemmesiden finder du under "Arbejdsgiver" en masse information, der er særligt relevant for dig i rollen som kontaktperson. Vi har også udarbejdet bogen "Kontaktperson – Din bog” som en hjælp til alle kontaktpersoner, hvad enten du er ny på posten eller garvet. Bogen indeholder en introduktion til rollen som kontaktperson, beskrivelse af konkrete opgaver, en masse relevante informationer, gode råd og henvisninger til yderligere information.

Regler, paragraffer og nyttige redskaber lige ved hånden
Bogen er lavet som et nemt og overskueligt opslagsværk, du let kan tage med dig. Her er relevante oplysninger fra overenskomsterne samlet, så det er let at finde mange af de regler, der gælder for kirkens ansatte. Bogen giver også svar på konkrete spørgsmål og redskaber, du kan bruge i arbejdet som kontaktperson.

Du kan altid få hjælp
Her du brug for yderligere hjælp, vejledning, uddannelse eller et godt råd, så husk, at vi sidder klar alle hverdage. Ring til vores rådgivning på telefon 8732 2133 eller skriv til raadgivning@menighedsraad.dk

#Kontaktperson